Olisi kiva, jos jättäisit myös kommentin käynnistäsi :)

Muistathan, että kuvat ovat minun, etkä kopioi niitä ilman lupaani.

lauantai 29. maaliskuuta 2014

Lihapiirakat bulled porkista

 
 
 
Minä en tiedä onko joku joskus tehnyt lihapiirakoita bulled porkista, mutta minä päätin kokeilla ja tulikin tosi ihania.      
Minulla oli ollut possun kassler folion sisällä koko yön uunissa. Ohjeeni olen laittanut siihen jo aikaisemmin. En laittanut mitään muuta täytteeksi. Lihaan saa laittaa aika reilusti mausteita, koska taikina imee makua lihasta.                                 
             
 
 



TAIKINA:

6 dl maitoa
2 pss kuivahiivaa
2 rkl öljyä
2 tl suolaa
14 dl hiivaleipäjauhoja

Tee taikina ja nostata n 40 minuuttia. Jaa taikina n 16 osaan (riippuu siitä, kuinka isoja piirakoista teet) ja kauli niistä pyöreitä "leipiä" n 1 cm paksuisia.
Kastele reunat vedellä. Laita täyte päälle ja painele reunat kiinni haarukalla.
Kuumenna öljy 180 C ja paista kauniin ruskeaksi. Jollei sinulla ole mittaria, niin kokeile nokareella taikinaa. Jos taikina nousee heti pintaan, on öljy sopivan kuumaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti