Olisi kiva, jos jättäisit myös kommentin käynnistäsi :)

Muistathan, että kuvat ovat minun, etkä kopioi niitä ilman lupaani.

tiistai 22. huhtikuuta 2014

Uudistettu terassi






Nyt voin esitellä uudistetun terassimme. Tässä vanha ulkokuva. Aiemmassa päivityksessäni olen esitellyt entisen terassini. Nyt olen todella tyytyväinen lopputulokseen, vaikka vielä on hieman tekemistä.  


 
Terassin molemmin puolin  on pariovet, jotka mieheni on tehnyt. Uusimme aiemman ruskean terassimaton tumman harmaaseen. Terassimme on vielä hieman pääsiäisen asussa.  





Koska en löytänyt vanhalle rottinkituolille paria, se sai mennä. Ja hyvä niin, sillä minä niin ihastuin näihin rottinkituoleihin, koska ne ovat todella hyvät istua ja myös erittäin kauniit. Kaikki muut huonekalut ja tavarat ovat vanhoja ja tuunattuja tai itse tehtyjä lukuunottamatta siis noita tuoleja sekä takkaa, joka tosin oli jo vanhalla terassilla.




Siinä omat tuolit isännälle ja emännälle. Mukava istua takan edessä viilenevässä illassa tai juoda aamukahvit kesällä. 

       
Tämä pöytä oli ennen myös ruskea ja se on appivanhempieni vanha. Se sai uuden raikkaamman ilmeen myös.

   
Terassillamme on bioetanolitakka, joka lämmittää terassin todella nopeasti, vaikka se ei aivan talvikäytössä olekaan.
                                       




 



 Takan päällä on anoppini minulle ostama enkeli, jonka maalasin aivan valkoiseksi. Vanhan maljakon maalasin harmaaksi. Maljakossa olevat tupasvillat ovat varmasti toistakymmentä vuotta vanhat ja vielä aivan hyvässä kunnossa.






Näkymä toiselta ovelta. Nyt paistaa aamuaurinko terassillemme, koska ympäriltä on kaadettu paljon koivuja pois. Heti  ulkona terassin vieressä on palju, mikä ikkunasta hieman pilkistääkin.




Tämän arkun olen vuosia sitten itse tehnyt. Se oli ennen punertavanruskea. Hioin ja maalasin sen. Oli muuten kiva tuunata jotakin itsensä tekemää. Tuo arkku on tehty kyllä kestämään.
Tuon rottinkilampun ostin uutena ja koska se oli ruman värinen, myös sen maalasin valkoiseksi. Arkun päällä anoppini minulle pääsiäiseksi ostama kana, mille tein pesän. Iso lyhty on itse tuunaamani.

 





Tämä kaappi on mieheni isomummon vanha. Löysin sen varastomme seinältä. Se on aiemmin ollut yläkaappi ja minä käänsin sen nurinpäin, jolloin sain laatikot ylös. Tämä on muuten Askon vanha kaappi, sillä löysin leiman kaapin takaa. Mutta vanha se on ja tehty laudoista. Niin sekin sai uuden värin ja uudet nupit, koska siinä olleet puiset hajosivat, kun poistin maaleja.




Kynttilöihin olen itse tuunannut kuvat.





Tämä puinen pönttö on kirppislöytöni ja sekin sai uuden maalin pintaan, koska se oli käsittelemätön.






Itse sorvaamani kynttilänjalat.





 Nämäkin lyhdyt oli ennen rumat puunväriset, mutta nekin olen laittanut uuteen uskoon.





Tämä ovi johtaa kotiimme terassilta. Se pitäisi vielä maalata uudelleen valkoiseksi. Tuo punainen seinä on meidän vanhaa talon seinää ja siksi tuon värinen. Olisin halunnut maalata sen valkoiseksi, mutta se oli ainoa asia, mihin mieheni ei suostunut. Mutta koska hän tietää minun tykkäävän harmaasta, niin hän ehdotti, että maalaa se harmaaksi. Harmaa voikin olla ihan kaunis väri ja antaa vähän särmää tälle muutoin niin valkoiselle.





Vanha asemakello sai vielä jäädä terassille.








4 kommenttia:

  1. Kyllä tuli hieno, ihanan raikas ja kaunis :)

    VastaaPoista
  2. Voi aivan mahoton kuinka kaunista olet taas saanut aikaan ! Wau

    VastaaPoista
  3. Kiitos tytöt kommenteista. Itsekin tykkään ja nyt se on vain oleskelupaikka

    VastaaPoista