Olisi kiva, jos jättäisit myös kommentin käynnistäsi :)

Muistathan, että kuvat ovat minun, etkä kopioi niitä ilman lupaani.

lauantai 4. lokakuuta 2014

DIY Heinäseipäistä sisustustikkaat






Vihdoinkin sain heinäseipäitä, jotta sain tehtyä itselleni sisustustikkaat.



Minulla oli kolme heinäseivästä, jotka menivät näihin tikkaisiin. Mieheni lähdettyä töihin, pistin sirkkelin käyntiin. (Mieheni pelkää, että minä vielä katkaisen käteni tai sormeni sirkkelissä, vaikka minä osaan käyttää sirkkeliä.)  Katkaisin heinäseipäät saman mittaisiksi ja asettelin ne sopivasti niin, että ne kapenevat ylöspäin. Poikkipuut tein paksummasta heinäseipäästä halkaisemalla ja ruuvasin kiinni sopivin välein. Tämän jälkeen hieman hioin seipäitä ja pesin ne.



Maalasin tikapuut mattavalkoisella maalilla ja maalin kuivuttua hioin maalia pois, jotta sain niistä kuluneen näköiset.



Minulla oli rottinkisydämiä laatikon pohjalla ja ripustin ne roikkumaan poikkipuihin.



Rottinkivalot hankin jo kauan sitten odottamaan heinäseipäitä.




Taas on yksi sisustusjuttu tehtynä tähän minun uudistettavaan huoneeseen. Tikapuut ovat kyllä niin minun näköiseni.

16 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos Siru! Sun seiväs on paloiteltu noihin poikkipuihin :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos Satu. Tykkään kyllä kovasti noista. Olen niin kauan haaveillut noista ja niistä tuli ihan omannäköiset :)

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitos Satu. Tarkoitus oli alun perin, että kun saan seipäät, teen niistä tikkaat makuuhuoneeseen ja vien tuolin pois, mutta mies sanoi, ettei ripusta vaatteitaan tikkaille, joten nämä pääsi sitten toiseen paikkaan.

      Poista
  4. Tosi hienot! Ja tuo lipasto myös on upea!

    VastaaPoista
  5. Heinäseivästikkaat ovat tulleet jäädäkseen, hyvä niin! Niin ovat monikäyttöiset ja kauniit katsella. Ja nuo sun tuunaamat on kyllä piirun verran pidemmälle viedyt, ja työ kannatti - lopputulos on erityisen kaunista katseltavaa!
    Ps. mäkin käytän sitä pöytäsirkkeliä, välillä tullaan katsomaan ja varottelemaan... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Totta on, että nuo ovat jo olleet pitkään muodissa, mutta minä jouduin odottamaan omiani ja odotus kannatti ja olen niihin niin tyytyväinen. Onhan se hyvä, että miehet varoittelee siitä pöytäsirkkelin käytöstä ja onhan se totta, että sen kanssa saa olla varovainen :)

      Poista
  6. Kauniit tikkaat - sopisivat meidänkin tupaa, paljon paremmin kuin pelkät harmaat tai ihan vitivalkoiset tikkaat! Pitänee minunkin värkätä moiset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Kiva jos jonkun idean sait. En olisi myöskään kelpuuttanut harmaita tai sitten ihan valkoisia. Nuo on niin kauniit :) Ei muuta kuin värkkäämään omia tikapuita :)

      Poista
  7. Todella upeat tikkaat! :) Itse olen yrittänyt metsästää valmiiksi tehtyjä netistä, mutta mieli tekisi mieluummin tehdä itse. Kaupungissa ja kerrostalossa on vaan sirkkelöinnit ja muut haaveena, mutta ehkä joku päivä muutamme maalle. Sait uuden seuraajan blogillesi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sonja ja tervetuloa. Toivottavasti löydät inspiraatioita. Kyllä itse tehdyt on aina itse tehdyt ja se tekemisen riemu ja kun näkee valmista.

      Poista