Olisi kiva, jos jättäisit myös kommentin käynnistäsi :)

Muistathan, että kuvat ovat minun, etkä kopioi niitä ilman lupaani.

maanantai 26. lokakuuta 2015

DIY jouluenkeli

 
Vaikka olen ollut sairaana, olen silti jaksanut jotakin tehdä ja toden totta olen aloittanut ajoissa jouluaskartelut ja joululahjojen tekemisen.  Idean tähän jouluenkeliin löysin vanhasta "sinä osaat" -lehdestä. Enkelin tein niistä materiaaleista, mitä sattui kotoa löytymään.
 
 

Alkuperäisessä ohjeessa vartalo oli tehty puunukkeaihiosta, mutta eihän minulla sellaista ollut. Vartalon pyöräytin vahvasta puoliympyräksi leikkaamastani kartongista ja niittasin reunan kiinni. Pääksi laitoin ison puuhelmen ja kaulaksi liimasin huonekalutapin.


Mekon tein ohuesta valkoisesta huovasta ja liimasin kiinni ja leikkasin edestä liiat huovat pois.
 


Käsivarret tein piippurassista. Minulla oli vain punaista, joten päällystin sen paperinarulla ja päihin liimasin pienet puuhelmet käsiksi. Hihat tein niin ikään puoliympyrästä ja liimasin saumat ja myös hihat kiinni käsivarsiin. Kauluksen leikkasin erikseen ja liimasin kiinni. Hiuksiin laitoin huovutusvillaa.

Alkuperäisessä ohjeessa siivet oli tehty myös huovasta, mutta kun minulla oli sopivasti valkoisia höyheniä, niin tein siivet niistä liimaamalla pieniin kartonginpalasiin kiinni. Höyhenet liimasin kartonkiin kiinni molemmin puolin ja sitten vain kiinni vartaloon.
 


Minulla on itseliimautuvaa helminauhaa, joten sillä koristelin mekon reunat. Kruunun pyöräytin rautalangasta ja siihenkin liimasin samaa helminauhaa.
 

 
Ajattelinkin, että nämä enkelit voisi olla kivoja joulupöydässä, sillä käsivarret ovat taipuisat, joten niihin saisi ripustettua vaikka nimilaput.

Tämä enkeli on helppotekoinen, joten voi vaikka lasten kanssa askarrella.

                                    terkuin Liisa

19 kommenttia:

  1. Kaunis enkeli!
    Minä aloin eilenillalla tekemään noita suodatinpaperiruusuja, tosin paperia oli vain vähän, eikä pohjaa, mutta kokeilla piti ja kivojahan niistä ruusuista tulee ja kranssi varmasti kaunis, kunhan tarvikkeet saadaan.
    Aurinkoista syysviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mammutti! Kranssipohjanhan voisi tehdä itsekin vaikka metallihenkarista ja ympärille sanomalehteä ja maalarinteippiä.

      Poista
  2. Kaunis enkeli ja kauniita yksityiskohtia. Joulu tulee ihan kohta, pakkohan sitä on jo touhut aloittaa... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu! Mulla ainakin täysi tohina päällä ja epäilen, että ehdinkö edes kaikkea tehdä, mitä suunnitelmissa.

      Poista
  3. hei Liisa :)
    Ihana enkeli ja tosiaan kiva idea joulupöytään. Minäkin sairaana kova flunssa ollut nyt viikon, välillä ja ihan yhtäkkiä tulee tajuton väsymys, päiväunille sitä on mentävä..no aikansa kutakin.
    katsoin alemmankin postauksen, on jäänyt väliin, häh olen katsonut noita suodatinpussi kransseja ja pinterestin ohjeilla ne oli hintsun vaikeita tehdä, ne ruusut, mutta voi kiitos sinulle kun annoit helpon ohjeen, siksi en olekkaan tuota kranssia koskaan tehnyt.. Nyt pitääkin mennä ostamaan valkoisia suodatinpusseja..ja tuo styroksi pohja haa ja tuleehan taas syy mennä sinelliin, sieltä kun ei muutenkaan ihan heti pois pääse, ihana askartelu kauppa sekin :)
    Oikein ihanaa loppuiltaa ja huomista päivää sinulleLiisa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anja! Niin ajattelin joulupöytään laittaa näitä. Mulla keuhkoputkentulehdus ja nyt saikulla kolme päivää, vaikka ehdinhän minä olla monta päivää kipeänä töissäkin. Jos teet niitä suodatinpussiruusuja, etkä laita valoja, niin tee ainakin 6 kerroksella.

      Poista
  4. Oi tulee ihan sellainen vanhanajan enkeli mieleen, ihanaa nostalgiaa. Mukavaa alkanutta viikkoa Liisa

    VastaaPoista
  5. Sopivan rauhallista sairaslomaterapiaa pikkuenkelin tekeminen :)
    Kun selailee vanhoja lehtiä, niin kyllä sieltä jos jotakin ideaa jää muhimaan takaraivoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä se tarvitse olla aina ihan samanlainen. Jostakin saa idean ja se jää muhimaan...

      Poista
  6. Niin ihastuttava ja viehättävä enkeli. Tuo helminauha sopii koristeeksi niin kauniisti. Ajatella,tosiaan tuossa tuokiossa se joulu tulee! On tosi kiva,kun laitat aina ohjeetkin,että me muutkin voidaan kokeilla,kiitos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos intsu! Pyrin aina laittamaan ohjeen, mikäli vain mahdollista, jos joku innostuu tekemään.

      Poista
  7. Siellähän ollaan hyvissä ajoin liikkeellä, tosin kyllä tuo joulu tulee aina liian nopsaan. Flunssakin lähtee nopeammin, jos on kivaa tekemistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä aina tulee kiire, vaikka kuinka ajoissa aloittaisi valmistelut.

      Poista
  8. Herttainen enkeli! Ja kiitos selkeistä teko-ohjeista :-)

    VastaaPoista
  9. Oikea kaunokainen tuo enkeli ja toimii ehdottomasti joulupöydässä,hyvä idea ! Itsekin olen ollut pakkolevossa ja paperi askarteluja olen sohvannurkassa näpräillyt, pitäisi laittaa niistä postausta kunhan pahimmat päänsäryt helpottaa.
    Iloa viikkoa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Riitta! Vaikka olen sairas, niin en osaa ihan koko aikaa maata sängyn pohjalla. Jotakin kuitenkin pystyy tekemään.

      Poista