Olisi kiva, jos jättäisit myös kommentin käynnistäsi :)

Muistathan, että kuvat ovat minun, etkä kopioi niitä ilman lupaani.

tiistai 5. marraskuuta 2019

Valotaulu paperinarusta ja Brotherin nauhatulostin



Kaikki, jotka ovat seuranneet blogiani pidempään, kyllä tietävät, että minä rakastan valotauluja ja mielelläni niitä teen.


Sahasin 2 cm levyisestä listasta kehykset. Taulun koko on 40 x 90 cm. Liimasin ja niittasin listat yhteen. Ripustin 40 kpl:een valosarjan rautalankaan ja vielä kiinnitin ne liimaamalla maalarinteipillä kiinni kehykseen.


Minulla oli varastossani valkoista hieman leveämpää paperinarua. Siitä päätin tehdä taustan valotauluuni. Ensin liimasin kehyksiin paperinarua, jotta puun väriset kehykset eivät paista raoista. Sitten aloin pujottelemaan narua pitkittäin ja poikittain ja lopuksi vielä epämääräisesti päällimmäiseen kerrokseen.


Minulla oli myös näitä vaaleanpunaisia ruusuja varastossa ja niillä koristelin taulun.



Koska paperinaru on hieman paksumpaa, niin taulusta tuli tosi ilmava.


Tämmöinen siitä sitten tuli. Itse tykkään. Jollekin tämäkin menee lahjaksi. Toivottavasti ei tullut yltiöromanttinen :)


Sain viime jouluna joulupukilta toivomani  Brotherin P-touch CUBE -tarratulostimen. 

Minä olin jo melkein unohtanut, että minulla on tämä erittäin upea tarratulostin, jolla voin tulostaa haluamiani tekstejä tarranauhoihin, satiininauhoihin ja silitettäviin tarranauhoihin.
.


Minä olin jo aiemmin suunnitellut itselleni "tavaramerkin". Koneessa on tällä hetkellä satiininauha. Teksti ja fontti näpytellään kännykkään ja lähetetään koneeseen ja tulostetaan bluetoothin kautta. Ohjelma piti ladata kännykkään toki ensin. Tosi helppo käyttää, sillä jopa minä onnistuin heti eka kerralla.
Minulla on lisäksi paketti erilaisia ja erivärisiä nauhoja, joita en ole vielä kokeillutkaan.


Mikä mukavampaa, kuin liimata oma tavaramerkki tekemiini askarteluihin osoittamaan, että tämä on minun tekemäni.
Tällähän voi siis tehdä vaikka minkälaista tekstiä eri tarkoituksiin. Todella näppärä. Täytyy nyt todella alkaa käyttämään tätä.



Terkuin Liisa



36 kommenttia:

  1. Ihastuttava ruusutaulu!
    Varmasti lahjan saaja ilahtuu.
    Ja ihanat nuo etikettisi.

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos käynnistä blogissani sekä ihanasta kommentista <3

      Poista
  3. Tunnelmallinen taulu ja kätevä tarratulostin. 😊😊

    VastaaPoista
  4. Onpa kätevä tuo tarratulostin ja valotaulut ovat kyllä hurmaavia! Tuli itsellekin halu kokeilla. :)

    VastaaPoista
  5. Hieno taulu taas. Montako teillä on itellä? Tarviiko vielä muita valoja käyttää ;)
    Kätevä vempain. Nyt sinusta jäää "jälki" historiaan, kun työt leviävät maailmalle. Tuohan on kuin taulujen signeeraus. Sopii varmaan muuhunkin, kuten vaatteiden merkkaamiseen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sartsa <3 Minä teen valotauluja ja sitten ne lähtee uuteen kotiin joskus ja joskus sitten puran niitä tai laitan varastoon, joten ei niitä nyt montaa ole käytössä. Tuo nauhakirjoitin on kyllä ihana.

      Poista
  6. Tosi upea valotaulu! Kätevä tuo tarratulostin. Omat käsityöt ja askartelut on kiva merkitä, tulee se oma kädenjälki niihin silläkin tavalla.

    VastaaPoista
  7. Olet sinä mestari! Niin kaunis! Saatan minäkin kokeilla... paljonkohan sinulla meni tuohon työhön paperinarua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sirkku <3 Tähän meni melkein kokonainen vyyhti paperinarua. Sehän riippuu siitä, kuinka ison ja kuinka tiheään kiertää narua ympärille.

      Poista
  8. Mahtava valotaulu, tykkään kovasti. Sopii nuo ruusut hyvin, antavat eloisuutta.

    VastaaPoista
  9. Mukava valotaulu ja mielenkiintoinen juttu tämä tulostin en ole koskaan kuullutkaan.

    VastaaPoista
  10. Upea valotaulu, taas kerran :) Näppärän oloinen tarratulostin, ja hieno "tavaramerkki" sinulla! Ihanaa alkanutta marraskuuta!

    VastaaPoista
  11. Aivan ihana ruusuinen valotaulu...
    Sinun käsityösi ovat niin "romanttisen -kauniita" :))
    Ja tuo pikkutulostin täysin uusi tuttavuus?,
    Oikein mukavaa alkavaa viikkoa!,Sinulle Liisa!

    VastaaPoista
  12. Onpa ihanan ruusuinen valotaulu!
    Marraskuun tunnelmallisia hetkiä sinne!

    VastaaPoista
  13. Hieno valotaulu. Tuo tekniikka onkin mainio, kun käyttää hyväksi tuota punontaa. Kaikkia vehkeitä onkin olemassa, en tiennyt tuollaisesta nauhatulostimesta ollenkaan. Mutta niin kätevältä kuulostaa.

    VastaaPoista
  14. Kaunis tuli, eikä yhtään liian yltiöromanttinen.
    Tuollaisesta tulostimesta en ole ikinä kuullutkaan, mutta kätevä.
    Mukavaa keskiviikko iltapäivää sulle.

    VastaaPoista
  15. Tuo tarratulostin on kyllä huippu. Meillä se näin joulun alla surraa taas kovasti. Uutta nauhaa tosin pitäisi ostaa, kun vanha alkaa olla aivan lopuillaan. Ja upea on tuo valotaulu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jani <3 Juuri teillähän tuollainen tulostin oli ja minä heti pukille kirjoittamaan. Ja niinhän se sitten toi sen viime jouluna.

      Poista
  16. Kaunis valotaulu taas kerran! Onpa kiva tuo tarratulostin, keksisin heti sille monta käyttöä. Mukavaa uutta viikkoa ❤

    VastaaPoista
  17. Upeita valotauluja olet tehnyt <3 ja ihana lahjaidea!Minulla myös sama tarratulostin ja olen itsetehtyihin neuleisiin tulostanut pesuohjeet ynm pientä kivaa.

    VastaaPoista