Olisi kiva, jos jättäisit myös kommentin käynnistäsi :)

Muistathan, että kuvat ovat minun, etkä kopioi niitä ilman lupaani.

sunnuntai 3. huhtikuuta 2016

Niin lomalla: lepoa, liikuntaa ja shoppailua

Olen ollut lomareissulla ja täysin poissa blogistaniasta. Niin se pariviikkonen meni kuin lentäen. Mutta olo on kuitenkin virkistynyt, vaikka loma meni vielä osittain yskäisenä ja nuhaisena. (Reen olen kuvannut erään liikkeen edestä Leviltä)

Pääsiäisen vietimme Itä-Suomessa, missä lomailimme serkkuni ja hänen miehensä luona. Kävimme perinteisesti myös Bomballa syömässä.

Pääsiäismaanantaina suunistimme tietysti sitten Lappiin Leville.  Siellä oli täysi talvi. Kolme ensimmäistä päivää oli pilvistä ja sitten aurinko tulikin esiin. Rinteet olivat huippukunnossa.

Yövyimme hotellissa ja onhan se helpompaa, kun ei tarvitse kokkailla, sillä minähän en mökissä malttaisi myös olla itse laittamatta ruokaa.

Minähän kerroin joskus, että minä lasken lumilaudalla, mutta olen ilmoittanut, etten enää 80-vuotiaana laske laudalla, vaan alan laskemaan suksilla . Onhan siihen ikään vielä matkaa, mutta harjoittelu pitää aloittaa aikaisin. Minä vuokrasin yhtenä päivänä sukset ja menin hiihtokouluun. Niinhän siinä kävi, että kun lähdimme rinteestä, menimme kauppaan ja niin minä ostin itselleni lasketteluvälineet. Urheiluliikkeissä oli alennusmyynti, eikä välineiden hankintaa siis kannattanut jättää syksyyn.
Meidän piti lähteä seuraavana aamuna pois, mutta koska ilma oli niin upea, varasimme vielä yhdeksi yöksi huoneen ja pääsin kokeilemaan uusia välineitäni.
No en minä varmasti lumilautailua ihan kokonaan jätä vieläkään.

Olen myös varmasti jonkun reissuni tiimoilta kertonut, että Levillä on Ebba &Erkki, tuo ohittamaton ostospaikka. Mieheni jo ihmetteli parin päivän jälkeen, että en ollut vielä siellä käynyt. Normaalisti suunnistan sinne melkein ensimmäiseksi. No totesin, että en ole kerta kaikkiaan vielä ehtinyt, kun olet pitänyt minut niin kiireisenä.

Tässä muutamia kuvia liikkeestä. Tämähän ei ole sitten maksettu mainos. En kerta kaikkiaan pääse tuolta kaupasta ulos ilman, ettei jotakin olisi hankittu. Siellä on vaan niin paljon kaikkea ihanaa.

No tähän kohtaan pääsin ja totesin, että se on siinä!
Nuo kanaset oli niin ihania, että minun piti ostaa itselleni sellainen. Minun kanaseni on hieman pienempi kuin tässä kuvassa olevat.

Minähän keräilen vain lasilintuja ja aika paljon minulla on myös Toikan lintuja. No kyllä sekaan yksi keramiikkalintukin mahtuu.

Minullehan ei itse asiassa mahtuisi lintuja enää, sillä minulla on kolme lintukaappia täynnä lintuja, mutta sainhan sen mahtumaan.

Paluumatkalla piti poiketa tietysti Haaparantaan, mutta nyt ei käyty Ikeassa lainkaan, sillä kävimme siellä loman alettua. Minä kävin varta vasten hakemassa näitä "Magnolian höyhenkukkasia" lisää ja matkaan lähti myös muunvärisiä höyhenkukkasia. Onneksi näitä oli vielä saatavilla.

Poikkesimme myös Pellossa Pentikillä sekä Seitashopissa, mutta sieltä en tällä kertaa mitään löytänyt.
Olenkin joskus todennut, että naisille pitäisi olla omat navigaattorit, mihin olisi merkitty kaikki merkittävät tehtaanmyymälät ja sisustusliikkeet, ettei vain aja ohi.
 Lomani oli siis onnistunut-puunkaadon jälkeen oli sopivasti lepoa, hyvää ruokaa, liikuntaa ja tietysti myös vähän hurvittelua.

Nyt odotankin jo toukokuuta, jolloin minulla on viikko lomaa, sillä vielä on vähän viimevuotisia lomarahavapaita pitämättä. Sitten voikin jo alkaa odottamaan kesälomaa.
Olikin ihana tulla kotiin, kun lumet olivat lähes lähteneet, vaikka kyllä sitä lunta vielä riittää. Tulppaanit jo nostaa päätään penkistä. Nyt haikailen, että pääsisin pihahommiin ja laittamaan kukkasia ja ehkä rakentelemaan taas jotakin uutta pihaan.

Toivotan Minnan tervetulleeksi blogiini.

Terkuin Liisa

1. Hienoja kuvia! Olen käynyt Bombatalossa lapsena.
    Ihana sisustus kauppa. Kiva kokoelma lasilintuja sinulla!
    Teillä on ollut mukava loma.
    Hyvää sunnuntai päivää sinulle!😊

1. Bomballa tulee käytyä aina syömässä, kun olemme Nurmeksessa. Tuo kauppa on todellakin ihana ja tuossa vain murto-osa niistä ihanuuksista, mitä siellä on. Lasilintuja olen kerännyt monta vuotta ja miehelläni oli tapana ostaa Toikan lintuja minulle jouluisin ja syntymäpäivänä ja kesälomareissultakin niitä on löytynyt. Vaikka on minulla noita helvempiakin lintuja. Loma oli todella tarpeen ja olisin toki lomaillut vieläkin, mutta työt kutsuu.

2. Varmasti mukava ja virkistävä lomamatka. Kyllähän upeaan lintukokoelmaasi aina yksi lintu lisää sopii.

1. Kiitos Kruunu Vuokko :) Jos tulee vielä lintuja, niin sitten täytyy jonkun linnun vaihtaa kotia :) Kaapit ovat täynnä. Loma oli tarpeen :)

3. Ihania kauppoja löysitkin. Mie olin etelässä ja sie pohjoisessa lomilla :)

1. Kirsti, kyllä se Lappi vaan on niin ihana paikka. Toivottavasti osaat nauttia kaikesta siitä kauniista, mitä siellä on. Mutta kivahan se on välillä pyrähtää sieltä pohjoisesta vähän etelämpäänkin.

4. Lomanne kuulostaa täydelliseltä. Kiva.
    Ja uusi loma on jo kiikarissa :-)

1. Kiitos Rouva Kivitikka, loma oli juurikin ihana. Ikää kun tulee lisää, niin kun loma on vietetty, on aika katsoa, koska seuraava. Olenkin ottanut lomarahavapaita, niin saan enemmän lomia.

5. Kuulostaapa mukavalta lomalta.
    Lintuvalinta osui nappiin, täydentää hyvin kokoelmaa kun erottuu just sopivasti joukosta.
    Puushowta ja pitkällistä flunssaa on ollut täälläkin :o

1. Kiitos Väkertäjä! Kananen sopii tuonne joukkoon oikein hyvin ja sitä voi käyttää myös kattauksen koristeena vaikka Pääsiäisenä. Tuntuu, että vähän joka blogissa on kaadettu puita. Toivottavasti flunssasi jo helpottaa :)

6. Voi Liisa olet ollut täälle meidän kotikonnuilla, meidän olis pitänyt tehdä treffit. Ebba Ja Erkissä tulee käytyä aina Levillä: Mukavaa alkavaa viikkoa

1. Voi Kaisa! Kyllä kävit minun mielessäni, mutta en tiedä, miten kaukana asut Leviltä, joten en tiennyt, olisiko tapaaminen onnistunut. Seuraavan kerran, kun tulen sinne, niin ilmoitan etukäteen, niin tehdään treffit. Olisi aivan huippukivaa tavata :)

2. On tästä Leville n. 170 km mutta eihän se näilä levheysastheila ole matka eikä mikhän :)Seuraavan kerran teette matkasuunnitelman täältä Rovaniemen kautta niin juopasema kaffet ainakin :)

3. No voihan, me mentiin Rovaniemen kautta!! Seuraavan kerran sitten ilmoittelen, kun tulemme sinne päin. Ja sinäkin, jos tulette tänne Kokkolan suuntaan, niin ota ihmeessä yhteyttä.

7. Tervetuloa takaisin arkeen. Ihana loma teillä oli. Kyllä on niin paljon upeita paikkoja Suomessakin lomailuun. Varmasti virkistävää.

1. Kiito vekki :) Kyllä kotosuomessa on todellakin kauniita paikkoja. Vaikka tykkään myös reissata ulkomailla.

8. Onpa sulla ollut mukava lomareissu. Kivoja tuliaisiakin olit löytänyt.
    Tervetuloa takaisin arkeen virkistyneenä :)

1. Kati, kyllä loma oli paikallaan ja se tuli tarpeeseen.

9. Ihanan kuuloinen lomareissu :) Ja kuinka kiva putiikki. Joku pieni reissu tekisi itsellekin hyvää :)

1. Kiitos Jani, reissu teki todella hyvää väsyneelle :) ja sekin, että lähtee pois kotoa arkirutiineista.

10. Uusi lintu sopii mainiosti joukkoon komeaan, aivan huikea kokoelma lintuja sinulla... Jotakin ihanaa ideaa taitaa pukata sinulta kohta taas.. Mietin vain noita höyhenkukkasia..

1. Tuossahan on vain yksi lintukaappini tai lintuhyllyjähän noi on. No ei mulla ole vielä niille höyhenkukkasille ideaa, mutta se tulee joskus. Eteisen Magnolianpuutani aion kuitenkin noilla vielä parantaa.

11. Upeita lomakuvia teillä näyttää olleen aivan ihana reissu:)

1. Kiitos Tuta, loma oli ihana. Sopivasti lepoa ja liikuntaa.

12. mahtavissa maisemissa lomailitte.
    Upea on kokoelmasi ja aina yksi kana mukaan mahtuu :)

1. Kiitos kosotäti. Levi on meidän suosikkikohteemme Lapissa- Mulla on näitä keräilyjuttuja tullut ja mennyt-lintuja ei enää mahdu, Pentikin poroja on kohta liikaakin. Mitähän seuraavaksi?

13. Upea loma ja ihania kuvia. Ihanat noi höyhenkukkaset!

1. Kiitos Kata Maria :) Noita höyhenkukkasia en olekaan suomessa nähnyt.

14. Vau, kuulostaa ihanalta lomalta. Rupeappas kehittelemään tuota naisten navigaattoria lisää, tilaan kyllä heti, kun tuot sen markkinoille... :)

1. Hih, eihän tälläinen tumpelo saisi sellaista navigaattoria aikaiseksi. Kyllä minäkin sen ostaisin, jos sellainen markkinoilla olisi.